Sverigedemokraterna det enda förtroendegivande partiet - Sverigedemokraterna i Växjo

Sverigedemokraterna det enda förtroendegivande partiet

Debattsvar på V:s debatt från tisdagen den 17 december. se länk nedan

Skribenterna har rätt i att Sverigedemokraterna har ett gott självförtroende. Vi är glada att partierna så sakta vaknar upp ur Törnrosasömnen.

Sara

Sara Johansson
KF ledamot
ledamot i Utbildningsnämnden
ersättare i nämnden för Arbete och Välfärd

I senaste undersökningen har vi 24% av rösterna. Flera undersökningar visar att vi fångar upp de fackliga medlemmarna och därmed röster från V och S.

Just därför att ni inte är arbetarpartier längre. För snart tio år sedan kom vi in i riksdagen som ett av de minsta partierna. Men med politik för alla, svaga som starka i samhället, är vi nu största partiet i opinionsundersökningarna.

Precis som skribenterna skriver har mer eller mindre samtliga partier varit extremt otydliga och luddiga.

Väljarna är inte dumma utan uppfattar att det endast finns två partier. Det ena är Sverigedemokraterna, det andra är alla andra luddiga otydliga partier som klumpat ihop sig och brunsmetar oss helt obefogat.

Vänsterpartiet vaknar alltså yrvaket upp julafton 2019 och ser att SD är största parti. Sin vana trogen väljer skribenterna då att medvetet misstolka och förvränga sanningen om att SD inte är ett arbetarparti. Inget kan vara mer fel.

SD är i allra högsta grad ett arbetarparti. Vi tar några exempel på vad vi vill.

-SD vill avskaffa pensionärsskatten helt.

-SD vill höja garantipensionen med 1000 kr. Regeringen vill höja med 200 kr, en mellanskillnad på 800 kr.

-SD vill korta köerna i sjukvården. Vårt förslag är att det tillförs 2,1 miljarder mer än regeringens budget. Vi stärker psykiatrin och tillför 500 miljoner kr då den psykiska ohälsan ökar dramatiskt.

-SD ökar tandvårdsbidraget med 300 kr för ålderspensionärer. Från 600 till 900 kr.

-SD tillför en miljard till äldreomsorgen för att minska bördan på de fattigpensionärer som regeringen har skapat. Miljardsatsningen ska fokusera på maten, bättre bemanning, äldrevårdscentraler samt bättre arbetsmiljö för personalen.

-SD vill stoppa gratis vård och tandvård till illegala och ekonomiska migranter.

När det gäller skyddsombuden har vi föreslagit att regionala skyddsombuden skall utses av arbetsmiljöverket och inte av fackförbunden. Får facket bestämma kommer enbart partitrogna att utses. Det är tydligt att V inte vill ha SD företrädare bland skyddsombuden. Arbetsmiljön gäller inte bara regeringstrogna utan alla arbetstagare.

Anledningen till att vi har det samhälle vi har idag är att ”sjupartiklövern” ställt grupp mot grupp, det vill säga svenska medborgare mot illegala migranter, ekonomiska lycksökare och importen av terrorister. Vi som enda parti vill begränsa dessa migranters utsugning av vår ekonomi och välfärd. Vi vill ha tillbaka tryggheten, ordning och reda i vårt land.

Sverigedemokraterna kan ta julledigt med gott självförtroende. God jul till er alla!